MERDEKA !!!!!!!!!!

Hye semua ! Apa khabar ? Sihat tak ni ? Harap-harap sihat lah ye. Cuaca sekarang ni pun tak menentu. Kejap hujan, kejap mendung, kejap panas. Okay tak kisah lah semua tu. Actually aku bukan nak cerita pasal cuaca. Lol. Hah ! Berjaya jugak tak online seminggu. Dari start PMR sampai lah habis PMR. Yeayyyy ! Nak tahu tak ? Nak tak ? Nak tak ? Kita kan dah habis PMR. Haha. Kecoh ! Kawan-kawan, sedara-mara, jiran-jiran semua cakap soalan tahun ni susah ! Exactly ! Boleh dikatakan tahun ni soalan tahun ni memang susah tahap gaban. Eh, tapi tak semua lah. Sesetengah. Sedihnya bila pikirkan balik. Terasa macam nak ambil balik je PMR. Tapi apakan daya. Nasi sudah menjadi bubur. Hanya mampu berdoa dan tawakal kepada Allah SWT. Aku mengharapkan sangat-sangat yang gred tahun ni akan turun ! Please ! Please ! Please ! 


Perkara pertama yang akan keluar dari mulut ibu " Macam mana ? Boleh buat tak ? Senang ke susah ? " Aku pun jawab lah " Boleh lah. *senyum buat-buat* " Tak berani nak cakap " SENANG ". Takut lain yang jadinya.


Teringat masa nak ambil kertas Sejarah. Cerita dia macam ni. Lepas habis je jawab kertas Science paper 2, kita orang dibagikan rehat selama 2 jam kot. Aku dengan kawan-kawan aku pun pergi lah belajar dekat kelas sebab tempat lain bising. Dah pukul 2.00 tengah hari macam tu, kita orang tak pergi dewan lagi sebab kita orang ingat macam awal sangat. Kertas Sejarah start pukul 2.30 tengah hari dan kita orang diarahkan masuk dewan dalam pukul 2.20 tengah hari. Dah pukul 2.30 tengah hari macam tu, ada sorang kakak form 5 ni pun panggil aku. Dia cakap " Alyaa, tak pergi amik exam ke ? Cikgu-cikgu semua cari Alyaa. " Macam nak gugur jantung aku bila dia cakap macam tu. Waktu tu tinggal aku dengan Sara je yang tak masuk dewan lagi. Haha. Agak janggal bila semua yang ada dekat dalam dewan tu pandang. Sorry encik-ecik dan puan-puan pengawas sekalian ! Memang tak akan buat lagi lah kerja ni. Ngeh.


Btw terima kasih kepada semua yang dah wish kat Lyaa. Semoga batch 97 tahun ni akan mendapat keputusan yang cemerlang dari tahun-tahun sebelum ni. InsyaAllah. Amin.


Antara luahan mereka di Twitter :) 




Ya Allah, kurniakanlah kejayaan kepada diriku dan rakan-rakanku yang telah berusaha untuk PMR ini. Amin.
I really really want my name to be call up on stage as one of the students who strive 8A's. Amin. 

 That's all or today. I will update my blog soon. Have a great day today ! Assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment