GOOD BYE :"(



Lama aku tak update blog ni. Bukan apa, malas je. Haha. No lah, tak ada masa lah sebenarnya. Disebabkan Aina Nazira dah suruh aku update, aku pun update lah. Dah form 4 ni banyak kerja yang nak kena buat. Mengalahkan form 3 betui. Hua hua. First sekali aku nak ucapkan tahniah dekat kawan-kawan yang dapat straight A's untuk PMR. Tahun 2012, seramai 21 orang yang dapat straight A's. Walaupun aku tak dapat capai target sekolah, tapi aku happy sangat dengan kejayaan kawan-kawan aku semua. Lain yang diharapkan, lain pula yang terjadi. Aku tahu, semua yang berlaku ni ada hikmah.  " Allah uji kita bukan Allah tak sayang kita. Tapi Allah nak tengok tahap kesabaran kita. Bersabarlah menghadapi dugaan " . 

Lepasni ramai kawan-kawan yang akan berhijrah ke sekolah lain. Semua dah nak tinggalkan AKSES. Selama 3 tahun kami sama-sama duduk di kelas "Rancangan Khas". Kita orang dah anggap macam keluarga. Aku teringin sangat nak masuk SBP/MRSM. Teringin sangat ! Tapi tak ada rezeki. Takpalah. Aku redha dengan semua yang berlaku. Kepada kawan-kawan yang akan berpindah, jangan lupakan kami di AKSES ye ! Kalau ada masa, jenguk-jenguklah kami di AKSES. Jaga diri dekat tempat baru. 


Embedded image permalink
Walaupun dulu kami selalu bergaduh, tapi dia lah kawan aku  dunia akhirat ! Bye Farhan ! Jaga diri. Jangan lupakan aku. Hiks :")

Lepasni dah jarang dengar kawan-kawan aku panggil mak aku " mak Yan " ( Cikgu Geografi kami a.k.a mak aku ) Hihi. Dah tak akan dengar Farhan buat bising dekat kelas. Dulu si Farhan ni lah yang suka mengacau aku. Dia lah suka buat aku bergaduh dengan dia. Dia juga yang suka buat aku marah dengan dia. ITU SEMUA DULU.... Tapi sekarang..... Dia akan berpindah ke SM Sains Sembrong. Jauhnya kawan-kawan aku berhijrah :"(


Sara ( dalam bulatan ) Lama aku berkawan dengan dia. Lepasni kami akan terpisah :'""(

Aku dengan Sara Sofea dah berkawan selama 9 tahun. Dulu masa sekolah rendah aku rapat sangat-sangat dengan dia. Tapi bila dah darjah 4-6 kami terpisah. Sebab dia dapat masuk kelas pertama. Aku masuk kelas ke-2. Semenjak dari tu kami dah jarang tegur. Senyum pun dari jauh je. Tak sangka bila dah masuk sekolah menengah kami sekolah sama tempat. Kami berkawan dan mula rapat. Tapi bila dia dah dapat 8 A, dia dapat tawaran masuk ke SM Sains Muar. Kami akan berpisah balik !!!! Sedihnya ! Dia lah yang banyak bagi aku nasihat dan tunjuk ajar. Bila aku / dia susah, kami akan sama-sama tolong.  Jangan lupakan aku ye Sara Sofea ! Aku sayang kau sangat-sangat ! :'(


Bye Aina Nazira ( dalam bulatan ) We'll miss you :'"(

Masa first time masuk sekolah menengah, orang pertama yang aku jumpa Aina Nazira ! Mula-mula aku tak tahu pun dia anak buah cikgu Rohila. Hihi. Dah 3 tahun kami sama kelas. Kami sama-sama prefect. Dia dapat SM Sains Mozac. Sama tempat dengan abg aku tuuuu. Dulu aku pun mohon sekolah ni, tapi, tak ada rezeki. Hmm. InsyaAllah kalau aku melawat abg aku, kot kot terseremapk dengan aku, kau jangan sombong pulak ! Jangan buat aku macam orang apa pulak. Haha. 

Ni je kawan-kawan yang dapat aku ceritakan. Yang lain tengah menunggu tawaran dari MRSM. Apa-apa pun, all the best untuk kita orang semua ! SPM ada lagi. Semoga korang semua happy dekat tempat baru. I Love You Guys !! 

Embedded image permalink
Hari terakhir bersama Farhan di Secret Recipe :'( Indahnya persahabatan.

 Embedded image permalink
Izzat tengah tunggu tawaran dari MRSM. Bila lah agaknya kita akan gelak sama-sama kan.

Embedded image permalink
With Izzat and Ezatul. I love them so much ! 

 That's all for today. Have a great day today. Thank you. Bye.
 

No comments:

Post a Comment